16 Mart 2012 Cuma

EY ADEM OĞULLARI ,HAVVA KIZLARI!

 




Ey Ademoğlu,Havva kızı kendine gel.Sabah geldi çattı, uykuyu kes! Ecel sabahı gelmiş olabilir, gaflet uykusunu bırak!

Daha gencim yarın var,öbür gün var diye düşünürsün.Önümüzde daha zaman var dersin.O zaman içinde elbet din yolunu tutarım diye kendini avutursun.Sağdan soldan ölümün gelip çattığını görürsün,komşular ölür ,evlerinden ağıtlar yükselir.Bunları duyunca can korkusuna kapılırda din yolunu tutarsın.Hakk’ın Cemal ve celal sıfatları dilediği kulun kalbini salaha ,dilediğinin kalbini de fesada meyleder.Celal’inden cemal’ine sığınıp ,hidayete erenlerden olduysan şükretmelisin.

İnsanoğlu dünyayı gözleriyle görmektedir.Dünya onlar için peşin olarak verilmiştir.Ahir-et ‘i ise onlar veresiye ve ortada bulunmayan bir şey olarak sayarlar.Dünyanın asıl gayemize ulaşmada sadece bir köprü olduğunu bilenler sessizdir .Gözleri dünyaya kapalı,dilleri suskundur.Fakat gönülden gönüle naralar atarlar ta ilahi arşa ve ezeli sevgilinin tahtına kadar.Merhum Fuzuli ;’’ Bir can olaydı keşki ben dil şikestede.Ta her biriyle bir kez olaydım feda sana…’’diyerek ;Candan daha aziz bir şey olmadıkça canın azizliğini fakat candan daha aziz bir şey elde edilince canın adının bile anılmaz olduğunu ne de güzel ifade etmiştir oysa…

Şu görünen bedenimiz giderse gitsin.Ne önemi var?Ben bedenden ibaret değilim ki, benim ölümsüz olan bir ruhum var.Ruhum baki kaldıkça manevi suretlere büründürecek ,nurani neşe ile neşelendirecek tek yol var.Kur-an’ı Kerim’de Müminun suresinin şu mealdeki 115. ayeti bu konuya temas eder:’’Bizim sizi boş yere bir oyun ve eğlence olarak yarattığımızı mı sandınız.’’Yine Kıyamet suresinin 36. ayeti de bu konuyu hatırlatır;’’İnsan başıboş bırakılacağını mı sanır!’’.
‘’Ben gizli bir hazine idim, bilinmek istedim, beni bilsinler , sevsinler diye kainatı, bütün varlıkları yarattım’’ anlamına gelen hadis gereği;yaratılışımızın asıl gayesinin Hakk’a yönelmek olduğunu unutmamalı unutturmamalıyız...

2 yorum:

Yorumlarınız benim için çok değerli!

>